torek, 18. marec 2014

PEČEM Z VENDELINO: PREKMURSKA GIBANICA

Že nekaj časa sva se spoznavale in družile v pisni obliki, a iskrica prijateljstva ni in ni preskočila. Potem je napočil trenutek in segle sva si v roko. Bila je odlična, res prava prijateljica - tale prekmurska gibnica.

PREKMURSKA GIBANICA

Vlečeno testo:
  • 500 dag moke
  • 1 žlica olja
  • 1 žlička soli
  • topla voda
  • 1 jajce (tega v receptu ni, a sem ga vseeno dodala)
  • 10 dag masla za mazanje testa (jaz ga nisem uporabila)
  • 4 dcl smetane za mazanje (uporabila sem 1 dcl smetane in 3 dcl lahkega jogurta)

Jabolčni nadev:
  • 70 dag jabolk
  • 5 dag sladkorja
  • cimet
  • sesekljana limonina lupina
Jabolka operemo, očistimo, naribamo. Zmešamo z vsemi ostalimi sestavinami

Orehov nadev:
  • 15 dag mletih orehov (uporabila sem 20 dag)
  • 6 dag sladkorja
  • 1 žlica drobtin
  • malo mleka ali smetane
Vse sestavine zmešamo in prilijemo toliko mleka ali smetane, da je nadev mazav.

Skutni nadev:
  • 50 dag skute
  • 12 dag sladkorja (za nas je bilo 5 dag dovolj)
  • 2 jajci
  • 2 dcl kisle smetane (za nas 1 dcl)
  • 10 dag rozin
  • ščepec soli
Vse sestavine zmešamo

Makov nadev:
  • 10 dag mletega maka
  • 2 dcl mleka
  • 5 dag sladkorja
  • 1 žlica drobtin
  • sesekljana limonina lupina
  • 1 jajce
V mleku kuhamo mak. Ko se zgosti ga odstavimo in primešamo vse ostale sestavine.

Iz moke, olja, soli, jajca in vode pripravimo vlečeno testo, pustimo da počiva, nato ga razvlečemo tako, da je na sredi, ko ga položimo v pekač razvlečemo, okoli pa ga potem sproti raztegujemo. Prvo plast testa v pekaču pokapamo z maslom (tega jaz nisem naredila). Ob daljši stranici pekača odrežemo testo, ga razvlečemo in položimo na pokapano testo. Po njem razpotegnemo jabolčni nadev, nato pokrijemo s testom z druge strani pekača. Tako ravnamo pri vseh nadevih, se pravi, da je ena plast samo pokapana z maslom ali smetano, druga pa nadevana. Pekač postavljamo pod testo na sredi mize in ga sproti vlečemo. Na vrhu sta dve plasti testa. Namažemo s smetano in pečemo 60 minut pri 180-tih stopinjah.

Tako je rekla Vendelina, a ker jaz nisem Vendelina in mi tole vlečenje testa nikakor ne gre od rok, sem vse skupaj nekoliko poenostavila in naredila tako:

Testo sem razdelila na 5 delov in vsakega posebej na tanko, tanko razvaljala na približno dvakratno velikost pekača. Prvo razvaljano "plahto" sem prepognila na polovico in jo položila v namaščen pekač. Testa nisem premazala ne z maslom ne z smetano, že itak je sladica sama po sebi energijska bomba. Nato sem po testu razporedila jabolčni nadev in enaki postopek ponovila še trikrat v vrstnem redu, kot so zapisani nadevi zgoraj. 




Če je bilo testo manjše kot dvakratna velikost pekača, sem ga položila v pekač in robove zavihala navznoter.



Sledil je orehov nadev.



Pa skutin in makov.



Zadnjo - dvojno plast testa sem ob robu pekača lepo poravnala in jo prelila z mešanico smetane in jogurta. 




Gibanico sem postavila v segreto pečico in jo pekla dobro uro na 180-tih stopinjah. 







Je ratala? Je bila dobra? Kaj naj rečem? Ni je več! Bila je vrhunska.


Print Friendly and PDF

1 komentar: